قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

فرش را باید تمیز نگه داریم یا کثیف؟

فرش را باید تمیز نگه داریم یا کثیف؟

فرش به نوعی زینت خانه است و اولین نقطه ای است که هرکسی با ورود به منزل، توجهش به آن جلب خواهد شد. از این رو تمیز بودن فرش اهمیت زیادی دارد. خصوصا در خانه هایی که کودک دارید. زنان خانه دار باید در نظر داشته باشند فرش ها همانند اسفنج عمل کرده و نقش فیلتر را بازی می کنند. فرش ها مسئول تمیز کردن هوای خانه هستند و تمام آلودگی های محیط خانه را به خود جذب کرده و به مرور زمان و رفت و آمد بر روی آنها این آلودگی ها به داخل بافت فرش نفوذ می کنند.

فرش ها را در طول سال باید به طور مرتب تمیز کنید. جارو برقی کشی را باید به طور مرتب و با توجه به وضعیت خانه و رفت و آمد و افراد درون خانه در طول هفته انجام داد. در زمان ریخته شدن مایعات خصوصا مایعات رنگی بهتر است در کمترین زمان ممکن آن را جمع آوری و پاک کنید. زیرا هر چه زمان از ریختن آن بر روی فرش بگذرد، لکه در عق بافت فرش فرو رفته و عمیق تر و سخت تر می شود و پاک کردن آن ممکن است سخت تر و طولانی تر همچنین غیر ممکن شود.

از آنجا که قبل تر گفته شد فرش ها نقش فیلتر را در خانه و محل های بسته ای که پهن شده اند بازی می کنند. این ویژگی فرش برای ما هم خوب است و هم بد. با بی توجهی به تمیزی و نظافت مرتب فرش ها می توانیم خطری جدی را برای خود و اعضای دیگر خانه ایجاد کنیم. فرش ها با جذب گرد و خاک غبار در بافت خود مامنی امن و خوب برای رشد باکتری ها و ویروس ها، قارچ ها و حشرات ریز هستند. فرش ها می توانند علتی بر بیماری هایی چون اسهال، سردرد، خونریزی معده و در نتیجه اسهال خونی و دیگر بیماری های احتمالی می شوند. شما با حرکت کردن و راه رفتن بر روی فرش باعث پخش عوامل بیماری زا در هوای خانه می شوید. برای پیشگیری از این خطرات بهتر است مواد خوراکی که بر روی فرش کی افتد را نخورید و در سال با راهکار های خانگی آنها را تمیز کرده و برای یک تا دو بار در سال آن ها را به صورت عمیق شست و شو دهید و یا آنها را به دست قالیشویی های معتبر در نزدیکی محل زندگی خود بسپارید.

پس کثیف نگه داشتن فرش باعث می شود اولا زیبایی منزل از بین برود و همچنین باعث ورود هرگونه میکروب و کثیفی به داخل خانه می شود و سلامتی افراد را تهدید می کند. اگر فرش خود را تمیز نگه ندارید، باید در نهایت آن را به یک قالیشویی بسپارید.

مقاله زیرا توصیه می کنیم که حتما مطالعه کنید:

چرا باید فرش های منزل خود را تمیز نگه داریم

برای تمیز کردن فرش ها در خانه می توانید از مواد طبیعی که در آشپزخانه یافت می شود استفاده کرد. این مواد شامل سرکه سفید، جوش شیرین، نمک، پراکسید هیدروژنه، پودر ذرت، خمیر ریش، خمیر دندان و بخار شوی است.

ما در ادامه سه ماده که می توانیم برای تمیز کردن فرش به کار ببریم را بیان کرده ایم:

سه ماده تمیز کننده فرش

پودر ذرت
چه باور کنید یا نه پودر ذرت هم به تمیز کردن فرش شما کمک می‌کند. 1 پیمانه از آن را با یک پیمانه بوره و ½ پیمانه جوش‌شیرین مخلوط کنید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یک پارچه مرطوب یا زمین شور اسفنجی روی فرش آن را تمیز کنید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

استفاده از زمین شور در تمیز کردن فرش
بله با استفاده از زمین شور هم می‌توانید فرش را تمیز کنید. 2 پیمانه جوش‌شیرین را با ¼ پیمانه بوره یا تکه‌های صابون مخلوط کنید. به این مواد 20-10 قطره اسانس معطر دلخواه اضافه کنید. معمولا از اسطوخودوس یا لیمو استفاده می‌شود. مواد را خوب به هم بزنید و با اسپری روی فرش بپاشید. در مرحله بعد ¼ پیمانه آب گرم را با 1 پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید. زمین‌شور اسفنجی را داخل آن کنید و روی مواد ریخته شده قبلی بکشید. بگذارید فرش حداقل ساعت خشک شود سپس جاروبرقی بکشید.

پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن تمیزکننده فوق‌العاده‌ای به خصوص برای لکه‌های پروتئین و خون است. با ریختن این ماده روی فرش، شاهد از بین رفتن لکه خواهید بود. روی محل مورد نظر آب یا سرکه سفید بمالید.

اگر نمی خواهید زمان بگذارید می توانید از شوینده های موجود در بازار استفاده کنید. قبا از استفاده از هر نوع شوینده شیمیایی بهتر است از جنس و نوع بافت فرش اطمینان حاصل کنید. بعد از این می توانید با مطالعه دقیق اطلاعات درج شده بر روی محصول شوینده، انتخاب بهتری داشته باشید. برای آسیب نرسیدن به فرش بهتر است محصول را روی قسمتی کوچک و دور از دید امتحان کنید و در صورت بروز ندادن هیچ مشکل آن را برای تمیز کردن کل فرش استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button