قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

فرش ها را حتما تمیز نگه دارید

فرش ها را حتما تمیز نگه دارید

دلایل خاصی وجود دارد که باید فرش‌ها خصوصاً فرش‌های درون خانه‌هایی که نوزاد و یا کودک دارند تمیز باشد. خانه‌دارها باید به یاد داشته باشند که فرش‌ها همانند اسفنج و فیلتر عمل می‌کنند. فرش‌ها مقدار زیادی از گردوغبار و خاک را به خود در طول زمان جذب می‌کنند و آن‌ها را در بافت خود فرومی‌برند تا زمانی که آن‌ها را تمیز کنیم. هر قدمی که بر روی فرش‌ها برداشته می‌شود، این خاک و گردوغبار محفوظ درون فرش را به حرکت درآورده و در هوا پخش می‌شوند. موی حیوانات خانگی، گردوخاک، باقی‌مانده غذاهایی که بعد از هر وعده که صرف می‌کنید بر روی فرش باقی می‌ماند، باقی‌مانده شوینده‌های شیمیایی و میکروارگانیسم‌ها که ذرات ریزی هستند و در هوا معلق‌اند، این درواقع یکی از دلایل اصلی این است که کیفیت هوا در داخل خانه همواره بدتر از محیط اطراف ساختمان است؛ و با تنفس وارد دستگاه تنفسی می‌شود و مضر هستند همچنین حشرات ریز که وارد بافت فرش می‌شوند و لانه‌سازی می‌کنند.

درحالی‌که رسوب معلق در هوا می‌تواند بر همه تأثیر بگذارد اما کودکان معمولاً بیشترین خطر را در معرض آسیب قرار می‌دهند. بخشی از آن این است که بچه‌های کوچک زمان بیشتری زا نزدیک به سطح فرش صرف می‌کنند و همچنین سیستم ایمنی بدن آن‌ها به‌اندازه یک فرد بالغ قوی نیست. عوارض تنفسی، مانند آسم، می‌تواند به دلیل کیفیت هوا در داخل هوا باشد، به همین دلیل برخی از صاحب‌خانه‌ها پس از تمیز کردن کامل خانه، میزان سلامتی افراد خانه را بهبود می‌بخشند. قارچ شاید بدترین نوع خطر موجود در الیاف فرش در محیط اکثر ساختمان‌ها باشد که می‌توان با قرار دادن آن‌ها در آب برای یک تا دو رز کاملاً آن‌ها را تمیز کنید. قارچ همانند دیگر موارد می‌تواند بیماری‌های تنفسی همانند آسم را برای افراد به وجود آورد اما قارچ‌ها تهاجمی عمل می‌کنند. ذرات قارچ‌ها به‌راحتی در هوایی داخل ساختمان‌ها در حال حرکت هستند و به‌راحتی مورد استنشاق قرار می‌گیرد. علاوه بر بیماری‌های تنفسی می‌توانند دلیل بر مشکلات و اختلالات رفتاری نیز هستند. اگر مدت زیادی است که خانه را تمیز نکرده‌اید باید هر چه زودتر وارد عمل شوید.

گاهی اوقات شاید وسوسه شوید وسایل شوینده را از قالیشویی نزدیک به محل زندگی‌تان اجاره کنید؛ اما این تجهیزات می‌تواند نقش کمتری در تمیز کردن خانه شما داشته باشد و بدون داشتن علم به نوع مصرف آن می‌توانید آسیب بیشتری به وسایل خود بزنید و خسارات جبران‌ناپذیر بیشتری را وارد کنید. به‌عنوان‌مثال اگر پس از شست‌وشو آب در بافت فرش باقی بماند می‌تواند محل خوبی برای تجمع قارچ‌ها ویروس‌ها باشد و اگر محلول تمیزکننده در بافت فرش باقی بماند سرعت جذب میکروب ویروس و حشرات ریز را افزایش می‌دهند.

چند نکته برای سالم نگه‌داشتن فرش:

برای تمیز نگه‌داشتن فرش و جارو زدن آن از جارو دستی استفاده نکنید؛ زیرا نی‌های نازک آن می‌تواند به الیاف فرش آسیب وارد کند همچنین هنگام استفاده از جاروبرقی نیز با مکش زیاد همراه با فرچه باز پارویی، می‌تواند خساراتی جبران‌ناپذیر به الیاف فرش وارد کند. می‌توانید دفعات جاروکشی در هفته را افزایش دهید اما فشار مکش آن را کم کنید.

فرش‌ها را از نور آفتاب محافظت کنید

خانه‌هایی که آفتاب‌گیر هستند نور آفتاب برای فرش‌های آن خانه می‌تواند مضر باشد زیرا رنگ فرش‌ها را تغییر می‌دهند. اگر در خانه فرش دستباف دارید بهتر است در مقابل پنجره نزدیک به این فرش پرده‌ای ضخیم نصب کنید.

فرش‌ها نباید لیز بخورند

درگذشته، کف خانه‌ها با موکت پوشانده می‌شد و فرش‌ها را روی آن‌ها پهن می‌کردند. در این شرایط فرش‌ها به‌هیچ‌عنوان حرکت نمی‌کردند اما در حال حاضر که کف خانه‌ها با سنگ و سرامیک و موزائیک پوشیده می‌شود، فرش‌ها براثر راه رفتن بر روی آن‌ها حرکت می‌کنند و جابجا می‌شوند. برای جلوگیری از این، می‌توانید از آسترهای اسفنج مانند شبکه‌های توری پی‌وی‌سی و نرم استفاده کنید. اندازه این آسترها را کوچک‌تر از ابعاد فرش در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button