قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

فیبرهای فرش چه نوع جنسی دارند؟

فیبرهای فرش چه نوع جنسی دارند؟

پوشش مناسب برای کف خانه ها یکی از اصلی ترین نکاتی است که باید به آن توجه لازم را داشته باشیم و اولین مکانی که در هنگام ورود افراد غریبه به منزل جلب توجه می کند، همین پوشش کف منزل است.  در بیشتر منازل ما از فرش به عنوان پوشاندن کف منزل استفاده می کنند، هر چند در چند سال گذشته، فرش ها کم کم دارند جای خود را به سرامیک ها می دهند، اما حتی بهترین سنگ ها و سرامیک ها نمی توانند جای این هنر ایرانی را بگیرند.

فرش ها یکی از بزرگتر ترین سرمایه شما در خانه هستند و دارای بافت و جنس متفاوتی داشته می باشند. می توان با انتخاب یک فرش یا موکت مناسب چه به لحاظ جنس و بافت و چه به لحاظ طرح و رنگ و نقش، آرامش و راحتی و حس امنیت را از پا به کل بدن تک تک اعضا و افرادی که در آن خانه رفت و آمد دارند منتقل کرد.

تناسب داشتن رنگ فرش با دیگر اثاثیه منزل، بودجه، میزان رفت و آمد در منزل، داشتن کودک نوپا یا حیوان خانگی  و غیره از عواملی هستند که شما باید در خرید فرش برای منزل خود در نظر بگیرید. اما مهمترین نکته ای که باید در خرید فرش در نظر داشته باشید، کیفیت و نوع جنس فیبرهای فرش است.

متاسفانه ناآشنا بودن مشتریان با جنس فیبرهای فرش، باعث شده است که بعضی از فروشندگان فرش که خیلی هم محدود هستند، از این مساله سواستفاده کرده و گاها جنس های نامرغوب را به مشتری بدهند. از این رو، همیشه ما تاکید می کنیم که حتما قبل از خرید فرش، با یک متخصص یا قالیشویی صحبت کنید تا بتوانید براساس عواملی که گفته شد، بهترین انتخاب فرش را داشته باشید.

توصیه می کنم که حتما مقاله زیر را مطالعه کنید:

انواع فرش دستباف را بشناسید

فرش ها چه بافتی و جنسی می توانند داشته باشند؟

نایلون: فرش ها با جنس و بافت نایلون محبوبترین نوع فرش ها هستند. این نوع فرش نسبتادر برابر لکه ها مقاوم هستند و به راحتی تمیز می شوند و می توان به راحتی لکه ها را از روی آن محو کرد. هر چند که اگر برای زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار بگیرد رنگش کم رنگ می شود. این نوع از فرش ها با این نوع بافت نسبتا قیمت متوسطی دارند و برای قشر زیادی از مردم مناسب هستند. رشته های بافت نایونی در برابر فرش هایی با قیمتی گران تر مقاومت لازم را ندارند  ممکن است در برابر فشار و رفت و آمد زیاد عمر کمتری داشته باشند.

پلی استر: فرش ها با جنس پلی استر ارزان ترین و در دسترس ترین نوع فرش برای تمامی اقشار است. این نوع فرش در مقابل لکه ها و نور خورشید بسیار مقاوم است اما طول عمر زیادی ندارد. پلی اتیلنترفتالات وجود دارد که از نوع های قبلی قوی تر است. موکت ها و فرش های پلی استر برای افرادی که از آلرژی رنج می برند مناسب است و آلرژن آزاد نمی کند.

پشم: فرش هایی با جنس گشم از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردار هستند در عوض قیمت زیادی دارند و گران هستند پس برای اقشار زیادی از جامعه مناسب نیستند همچنین در مقابل نور خورشید رنگ خود را از دست می دهد و بور می شود. همچنین این نوع از فرش ها در مقابل قارچ ها و باکتری ها بی دفاع هستند و به راحتی تحت تاثیر آن ها قرار می گیرند.

اکریلیک: فرش های اکریلیک به ظاهر شبیه به فرش هایی با جنس پشم هستند. این فرش ها دارای پرز و کرک هستند و به نسبت گران تر از برخی از فرش ها با بافت و جنس مصنوعی اند.

اوفین: اولفین که پلی پروپیلن نامیده می شود در مقابل قارچ، رطوبت، استاتیک و لکه ها ( به غیر از لکه های روغنی ) مقاوم هستند. اولفین چون زود رطوبت را از خود خارج می کند برای محیط های بیرون از خانهو زیر زمین های مرطوب متناسب است همچنین با دوام هستند و در مقابل نرم و راحت اند.

اگر می خواهید محصولاتی سازگار با محیط زیست را بفروشید و یا در خانه از این محصولاتی استفاده کنید بهتر است از فرش هایی با جنس و بافت نایلون یا پلی استر استفاده کنید زیرا با موادی که بازیافت می شوند بافته شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button