قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

بخارشوی در مقابل مواد شوینده- کدام برای فرش های شما بهتر است؟

بخارشوی در مقابل مواد شوینده- کدام برای فرش های شما بهتر است؟

آلرژی، واکنش بیش از حد به عواملی است که در محیط اطراف زندگی وجود دارد، است. بعضی افراد به خاطر سیستم بدنی خاصی دارند، ممکن است به برخی مواد پیرامون زندگی خود حساسیت بیش از حد نشان دهند. عوامل متعددی در محیط خانه و بیرون وجود دارد که باعث می شود تحریک شدن آلرژی افراد می شود: گرده گیاهان، گردوخاک و غیره. یکی از مکان هایی که باعث تحریک شدن این بیماری می شود، فرش های خانه است. درواقع، فرش های خانه می تواند یکی از بهترین راه های انتقال بیماری های آلرژی زا باشد.

اما چرا فرش؟

فرش یکی از بهترین مکان ها برای زندگی و رشد انواع میکروب ها و باکتری است و اگر فیبرهای آن هم نیز یک منبع غذایی مناسب برای باکتری ها و کرم هایی است که داخل آن ها رشد می کنند. برای همین است که همیشه بر تمیز کردن مرتب فرش و  شستن حداقل سالی یک بار آن توسط قالیشویی توصیه می شود.

توصیه می کنیم که حتما مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

چگونه از فرش های خود محافظت کنیم؟

اما همیشه بین استفاده از مواد شوینده طبیعی و بخارشویی و همچنین استفاده از مواد شیمیایی اختلاف نظرهایی وجود دارد. سوال اصلی اینجاست، از کدام یک استفاده کنیم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم تا پاسخ این سوال را به شما بدهیم.

شستن با بخارشوی یا مواد شوینده

استفاده از بخارشوی

بهترین راه برای تمیز کردن فرش بخار یا استفاده از شوینده های شیمیایی به صورت مداوم است. افراد زیادی هستند که از هر کدام استفاده می کنند بنابر این بهترین راه برای استفاده از هر کدام امتحان آن ها است. پس از امتحان می توانید راه تمیز کردن فرش را که مورد علاقه تان بود را انتخاب کنید.

شست و شو با بخار یک شست و شوی عمیق است. شست و شو با بخار بیش از 97 درصد از باکتری موجود در بافت فرش را به راحتی از بین می برد. این بهترین راه برای تمیز کردن زیرین ترین لایه ها و یا تمیز کردن لکه های مانند لکه شمع آب شده است. با بخار می توانید لکه های قدیمی و سخت را به راحتی تمیز کنید. زمانی که از بخار برای تمیز کردن فرش استفاده می کنید تنها راه تمیز کردن عمیق را به کار برده اید.

زمانی که از بخار شوی آب با دمای خیلی بالا استفاده می کند زمان زیادی را برای خشک شدن فرش باید صبر کرد. بسته به میزان قدرت دستگاه باید برای تمیز کردن و استفاده از آن 45 دقیقه زمان صرف کنید. دیده می شود تا چند روز بعد از تمیز کردن فرش آن ها باز هم رطوبت دارند. اگر برای تمیز کردن اتاق به زمان کمی نیاز دارید و مهمان ها ممکن است سر برسند بهتر است دستگاه بخار شو را کنار گذاشته و از راه دیگری باری تمیز کردن محل استفاده کنید.

توصیه می کنیم که مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

تفاوت بین جارو برقی و بخار شوی چیست؟

همانطور که از اسم مواد شوینده مشخص است، در ساختار این مواد از مواد شیمیایی برای تمیز کردن لکه ها و گرد و غبار استفاده شده است. برخی از این مواد را با نام “شامپوی خشک ” می توان شناخت اگرچه که اصطلاح راحتی است. این مواد خشک نیستند اما نسبت به دستگاه بخار شوی از میزان آب کمتری استفاده می کنند. فرش هایی که با این مواد شست و شو داده می شوند نسبت به آن هایی که با دستگاه بخار شوی تمیز شده اند خیلی زودتر خشک می شوند زیرا از مواد شوینده فقط برای یک بار می توان استفاده کرد که همین مواد نیز به آب کمتری نیاز دارند. اما این زمان برای خشک شدن فرش ها زمانی که با دستگاه بخارشوی شسته شده است خیلی بیشتر است.

این را در نظر بگیرید که مواد شوینده شیمیایی فقط لایه های سطحی فرش ها را تمیز می کند. این شوینده ها برای لکه های عمیق بی اثر هستند. این مواد همچنین می تواند درون بافت فرش باقی بماند و بعد از مدتی به سطح فرش حرکت کرده و در معرض پوست اعضای خانه قرار گیرد پس قبل از استفاده از این مواد حتما از نوع و ساختار آن اطمینان حاصل کنید. درواقع ماندن همین مواد شوینده بر سطح فرش می تواند باعث تشدید آلرژی شود.

برای افرادی که نگران اثرات مواد شوینده شیمیایی دارند و یا نسبت به آنها حساسیت دارند استفاده از بخار شوی بهترین گزینه است. متد مورد استفاده برای تمیز کردن فرش ها بسته به انتخاب شخصی و نیاز خود شما دارد. همین نیز می تواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد. زمانی که شما از یک محصول و یا سرویس خوب استفاده می کنید میخواهید نتایج خوبی را نیز به همراه داشته باشد. می توانید از دوستان همسایگان خود نیز مشورت بگیرید. این هم یکی از بهترین کمک ها برای انتخاب نوع تمیز کردن فرش است.

این نکته را حتما به یاد داشته باشید برای تمیز کردن فرش ها باید نوع بافت و جنس آن را از قبل بدانید و نسبت به آن به فروشگاه ها رفته و شوینده مناسب آن را انتخاب کنید. کمی از این شوینده را در قسمتی کوچک از فرش که قابل دید نیست امتحان کنید و در صورت نبود مشکل از آن برای تمیز کردن کل فرش استفاده کنید. از طرفی هم می توانید فرش های خود را به دست متخصصان این کار بسپارید. از قالیشویی های نزدیک خانه خود کمک بگیرید و فرش های خود را به آنها داده تا به مناسب ترین راه آن ها را برای شست و شو دهند. قالیشویی ها محل هایی متمرکز برای شست و شوی فرش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button