قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

بیماری هایی ناشی از فرش و موکت کثیف درون خانه

بیماری هایی که ناشی از فرش و موکت کثیف درون خانه است

برای بیشتر مردم خانه محلی امن و همانند بهشت است. اما گاهی اوقات خطراتی پنهان درون این محیط امن و مطمئن دیده می شود. این خطرات می تواند انواعی از بیماری ها را برای افراد حاضر در خانه به وجود آورد و بسیار سخت می توان آن ها را شناسایی کرد.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد فرش ها نقش فیلتر را در خانه ها انجام می دهند و تمامی آلودگی های هوا را در بر می گیرد. بنابراین می تواند محیط داخلی خانه را به ظاهر سالمتر کند. برای همین فرش ها را به نوعی معدن میکروب ها و کثیفی های محیط خانه و محیط بیرونی که توسط اشخاص وارد منزل می شود، می دانند. پس باید به طور مرتب فرش ها را شست و شو دهید و مرتب آن ها را تمیز کنید و در واقع با تمیز کردن فرش ها از بیماری های خطرناک دوری کنید.

اگر بیماری هایی که درون فرش وجود دارند را بشناسید، حتما هم مانند مادر و مادربزرگ ها به تمیز کردن آن ها حساس می شوید. اگر فرش خود را به طور مرتب تمیز نکنید، باید آن را به یک قالیشویی معتبر بدهید.

بیماری هایی که از فرش ها و موکت های کثیف ایجاد می شود

  1. نورو ویروس

این بیماری همچنین “نورواک” گفته می شود. این ویروس می تواند برای 4 تا 6 هفته در بافت فرش باقی بماند. این ویروس مشکلاتی در دستگاه گوارش ایجاد می کند و آنفولانزای معده را ایجاد می کند. زمانی که روی این فرش ها راه می روید این ویروس در هوا پخش می شود. این بیماری در خانه هایی است که در مناطق با گرد و غبار فراوان است. با جارو برقی کشی مرتب از گسترش این ویروس در محیط خانه جلوگیری کنید.

  1. کمپیلو باکتری

نوع دیگری از باکتری در فرش است که بیشتر در فصل زمستان یافت می شود. این ویروس بیماری “کمپیلوباکتریوس” را ایجاد می کند. این یک بیماری عفونی است که ناشی از دست زدن و خوردن و نوشیدن مواد غذایی آلوده است. در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی  این بیماری خطرناک به سیستم ایمنی مضر می شود. این ویروس با حرکت در جریان خون باعث ایجاد اسهال خونی، خونریزی معد، تب، درد شکم و گرفتگی عضلات می شود. می شود با شست و شوی مرتب فرش ها در سال و جارو برقی کشی مرتب می توانید از مبتلا شدن به این بیماری ها جلوگیری کنید.

  1. سندروم کاواساکی

یکی از پزشکان ژاپنی این بیماری را شناسایی کرده است. این بیماری در اثر سموم شیمیایی و باکتری های درون فرش ها با نفوذ در ریه ها رخ می دهد. این ویروس ناتوانی و حتی مرگ را برای افراد مبتلا ایجاد می کند. سندروم کاواساکی در اثر فرش های کثیف ایجاد می شود. اگرچه، عامل این بیماری هنوز در حال بررسی است و یک ایده است اما شما می تواند با تمیز کردن مرتب فرش ها با شست و شو و جارو برقی کشی، خطرات احتمالی را کاهش دهید.

همچنین مقاله زیر را توصیه می کنیم که مطالعه کنید:

پاک کننده خانگی را خودتان بسازید

  1. سالمونلا

سالمونلا عامل بیماری پاتوژن است این بیماری عامل تب، گرفتگی شکم و اسهال است. علائم این بیماری در 12 تا 72 ساعت به صورت عفونت ظاهر می شود. اگر چه این بیماری می تواند برای 4 تا 7 روز طول بکشد اما می تواند در میان کودکان و سالمندان بسیار خطرناک تر از دیگر افراد باشد. همانطور که در قبل گفته شد می توانید با رعایت نکات بهداشتی و شست و شو و جارو کشی مرتب می توانید این ویروس را به راحتی از بین ببرید.

  1. بیماری قارچی

با توجه به یافته های EPA، حدود 30 تا 50 درصد از ساخت و ساز ها و آلودگی های زیست محیطی به گسترش ئ رشد بیماری های قارچی کمک می کند. این درصد از رشد در آب و هوای گرم و مرطوب بسیار بالاتر است. این قارچ ها که در بافت فرش ها رد و گسترش یافته اند بیماری هایی همچون آسم، واکنش های آلرژیک، پنومونیت حساسیت پذیز و سایر بیماری های دستگاه ایمنی را در پی دارد.

طیف گسترده ای از ذرات آلی و معدنی می تواند در خانه ها جمع آوری شود. برخی از این ماد می تواند مشکلات بهداشتی زیادی را ایجاد کند. به طور متوسط ممکن است در هر خانه بین 100 هزار تا 10 میلیون گرد و غبار وجود داشته باشد. مشاهدات نشان می دهد بین 50 تا 80 درصد افراد مبتلا به آسم توسط همین گرد و غبار ها مبتلا شده اند. این گرد و غبار ها می توانند بیماری هایی همچون افسردگی، خستگی، سر درد و .. را ایجاد کنند.

در آخر

می توان با شست و شوی حرفه ای فرش و جارو برقی کشی مرتب از بروز بیماری ها و دیگر مشکلات که برای سلامتی مضر هستند جلوگیری کنید.

قالیشویی معتبر محل خود را شناسایی کنید و فرش های خود را برای یک تا دو سال به دست آن ها بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button