قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

چگونه از ریشه فرش محافظت کنیم؟

کاور ریشه فرش

فرش یکی از مهمترین وسائل منزل است که باید از آن به درستی مراقبت شود و در صورت مراقبت نشدن باعث پوسیدگی، پارگی و در نتیجه خرابی آن می شود. یکی از قسمت های فرش که متاسفانه در بعضی از خانه ها به آن توجهی نمی شود، ریشه فرش است. در واقع باید گفت که ریشه فرش یکی از مهمترین قسمت ها است که اگر به درستی از آن محافظت نشود، می تواند به راحتی به بدنه اصلی فرش هم آسیب برساند.

فرش ها، اصولا دارای پس زمینه تیره رنگی هستند هر چند ممکن است حاشیه های آن سفید رنگ باشد ولی باز هم رگه و خط های تیره ای در آن وجود دارد. اما ریشه فرش همیشه روشن است و اگر کثیف شود، سریعا به چشم می آید. این مساله ارتباطی به اینکه فرش شما ماشینی است یا دستباف ندارد و  کثیف شدن یا خرابی آن به راحتی برروی قیمت آن اثر منفی می گذارد. سوال اینجاست که برای محافظت از ریشه فرش چه کاری باید انجام داد؟

اما بهتر است قبل از شروع، این نکته را بیان کنیم که به چه دلیل باید از ریشه های فرش مراقبت کنیم.

علت مراقب از ریشه فرش

  • باعث افزایش طول عمر فرش
  • از خرابی که که توسط کنده شدن ریشه به بدنه به وجود می آید، جلوگیری می شود.
  • در اثر خراب شدن، باعث کاهش قیمت فرش می شوند.

روش های محافظت از ریشه فرش

اولین کاری که باید بعد از خرید هر تخته فرش انجام دهید، گره زدن ریشه ها است. گره زدن ریشه ها باعث جلوگیری از خراب و وارفتگی ریشه های می شود و همچنین در هنگام جارو کشیدن، دیگر ریشه ها کنده نمی شوند. گره زدن شاید یک کار ساده به نظر بیاید، اما باید گفت تخصصی است و حتما باید به درستی انجام شود. اگر گره زدن ریشه فرش را نمی دانید، حتما از یک کسی که آشنایی دارد کمک بگیرید یا آن را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

یکی از روش هایی که متاسفانه در بیشتر خانه های ایرانی استفاده می شود، استفاده از چسب پهن است. این عمل شاید در ظاهر بتواند ریشه فرش را تمیز نگه دارد اما بعدا مشکلاتی را به وجود می آورد که حتی بهترین قالیشویی هم نمی تواند آن را درست کند. به چند دلیل شما نباید از چسب برای محافظت از ریشه فرش استفاده کنید:

  • چسب ها به مرور زمان و رفت و آمد نیز کنده می شوند و هر دفعه باید یک چسب جدیدی را جایگزین کنید.
  • در هنگام کندن چسب، احتمال کنده شدن ریشه خیلی زیاد است.
  • اثرات چسب ممکن است که برروی ریشه بماند و حتی بعد از شستن با بهترین دستگاه هم نیز از بین نخواهد رفت.
  • خسارت مالی که چسب پهن بعدا به ریشه می زند، غیر قابل جبران خواهد بود.

بهترین روش نیز استفاده از کاور ریشه فرش است. این وسیله همانطور که از اسمش پیداست، یک کاور است که در واقع هیچ چسبی در آن وجود ندارد. کاور ریشه فرش را می تواند برروی لبه های فرش محکم کرد و مانع کثیفی می شود. حتی در اثر رفت و آمد و غیره نیز کنده نمی شود. مزیت دیگر این کاور این است که باعث عبور جریان هوا می شود و از پوسیدگی ریشه ها بعد از مدت طولانی نیز جلوگیری می کند. البته این نکته را در نظر باشید که هر چند وقت یکبار بهتر است که کاور را با یک نوع جدید دیگر تعویض نمایید.

کاور ریشه فرش را می توانید از قالیشویی ها یا مراکز فروش لوازم پلاستیکی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button