قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

چرا باید فرش های منزل خود را تمیز نگه داریم

چرا باید فرش های منزل خود را تمیز نگه داریم

تمیز کردن فرش امری مهم و حیاتی برای زینت منزل و افراد خانه شماست زیرا گرد و غبار و خاک در تار و پود فرش نفوذ می کند و در درجه اول سلامت اغضای خانواده و در درجه دوم سلامت خود فرش ها را به خطر می اندازد و همچنین فرش کثیف بیشتر توجه بیشتری را می تواند به سمت خود جلب کند. تعویض فرش ها به طور مکرر گران تمام می شود و با بودجه خانواده ممکن است سازگاری نداشته باشد علاوه بر این جز مخارج اضافی و هدر رفت درآمد خانواده می شود.

زمانی که شما تصمیم به تمیز کردن فرش ها در خانه میگیرید بهتر است تمامی نکات لازم اعم از جنس و نوع فرش را بدانید تا بتوانید بهترین راه را برای تمیز کردن آن فرش در نظر بگیرید و عمر و سلامت فرش را نیز بالا ببرید. برخی از خانه دار ها گمان می کنند جارو برقی کشی مکرر می تواهند تمامی گرد و غبار درون فرش را از بین ببرد اما برخی از مشکلاتی که یک فرش می تواند به وجود آورد را جارو برقی نمی تواند از بین ببرد. برخی بیماری ها، مشکلات پوستی و آلرژی های تنفسی ناشی از فرش هایی است که در خانه به خوبی تمیز نمی شود. اگر به دلایلی مانند کمبود مکان، قادرنیستید که فرش های منزل خود را تمیز کنید، بهتر آن را به یک قالیشویی معتبر بسپارید. در ادامه این مقاله می خواهیم بیان کنیم که چرا فرش های منزل را باید تمیز نگه داریم.

توصیه می کنیم که مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

چگونه یک قالیشویی معتبر پیدا کنیم

علت تمیز نگه داشتن فرش های منزل

از حشرات و سوسک های کوچک راحت می شوید

گرد و غبار، بافت فرش و عمق آن، طرح های فرو رفته دار، آلرژن ها و … برای حشرات جذاب هستند. علاوه بر دمای مطلوب و محیط، حشرات به سمت مواد قلیایی جذب می شوند و اگر اجازه رشد و باقی ماندن را به آن ها دهید ، الیاف فرش را می خورند و سرمایه و دلیل زیبایی خانه شما را از بین می برند. علاوه بر خوردن الیاف فرش با سوخت و ساز شروع به تولید بویی نامطبوع می کنند که در محیط خانه می پیچد و فضایی بد را برای شما و مهمان های تان ایجاد می کنند.

کمکی برای نگه داری بهتر فرم فرش ها

سطح خاک و گرد و غبار و سایر ذرات موجود در الیاف به سست شدن فرش می انجامد. در طول زمان می توان شاهد تغییرات شکل و ظاهر فرش ها بود. با تمیز کردن مرتب و مکرر فرش ها الیاف آن را احیا کرده و فرش ها را زنده نگاه دارید. همین کار باعث می شود فرش ها نو و سالم بنظر بیایند.

فرش ها می تواند برای سلامت شما مضر و خطر ساز باشند

فرش ها می تواند علتی بر بیماری و خطری برای سلامت شما و مهمانان تان باشند. آن ها می توانند عوامل آلرژی زا، باکتری ها، و حشرات ریز را به خود جذب کرده و خطری جدی برای افراد حاضر در آن خانه شوند. در خانه ای که کودکان، حیوانات خانگی یا حتی افراد بزرگسال هستند تمیز کردن و جارو کشی مرتب و مکرر یکی از مهم ترین کار ها است.برای داشتن نتایج بهتر، توصیه می کنیم فرش ها را یک تا پنج مرتبه در طول هفته جارو برقی بکشید. همچنین توصیه می شود برای تمیز کردن عمیق فرش در طول سال یک یا دو مرتبه به قالیشویی معتبر نزدیک به خانه خود تماس گرفته و در خواست شست وشوی فرش ها را بخار را بدهید. با این کار ظاهر فرش را تازه و نو نگاه می دارید همچنین از تمیزی و بوی خوب آن با خیال آسوده لذت خواهید برد.

فرش ماشینی یا دستباف؟

فرش‌های دستباف از دور و نزدیک جلوه بسیار خوبی دارند اما فرش‌های ماشینی تنها از دور جلوه دارند و از نزدیک چندان مرغوب به نظر نمی‌رسند. ولی مساله به بودجه شما بستگی دارد که کدام نوع فرش را می توانید خریداری نمایید.

گذشت زمان رنگ‌های فرش دستباف را جلا می‌دهد اما از جلوه فرش ماشینی می‌کاهد.

فرش دستباف در زمستان گرم و در تابستان سرد است اما فرش ماشینی به دلیل آنکه از مواد پلاستیکی تهیه شده است، این خاصیت را ندارد.

برای فضاهای پر رفت‌وآمد مثل اتاق نشیمن یا ورودی خانه، فرش‌های روشن با بافت ظریف یا به اصطلاح رج بالا مناسب نیست. این گونه فرش‌ها در این مکان‌ها در معرض آسیب‌دیدگی بیشتری قرار می‌گیرند.

فرش دستباف اگر تمیز نگه داشته شود هیچ‌گونه مشکلی برای سلامت فرد ایجاد نمی‌کند اما فرش‌ ماشینی دارای پرزهای پلاستیکی است که در پی عبور و مرور حالت کهربایی به خود گرفته و در هوا معلق می‌شود و در مواردی باعث بروز حساسیت‌های تنفسی می‌شود.

فرش ماشینی به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهد ولی فرش دستباف به مرور زمان ارزش پیدا می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button