قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

چگونه فرش روی پله ها را تمیز و نو نگاه داریم؟

چگونه فرش روی پله ها را تمیز و نو نگاه داریم؟

هیچکس از پله های کثیف خوشش نمی آید. هنگامی که راه پله با لکه ها، خاک و تمامی آنچه که فکر می کنید کثیف شده است، چهره خانه، دفتر و یا کسب و کار شما زشت می کند و همچنین می تواند از نظر بهداشتی برای سلامتی شما مضر باشد. برای برخی از صاحب خانه ها، گاهی اوقات همین کثیفی و بهم ریختگی باعث می شود تمایل شما برای رفتن به اتاق های بالا و یا رفت و آمد و دعوت مهمان کم شود. تمیز کردن پله ها به نظر کاری طاقت فرسا و سخت می آید و بدون داشتن یک دستگاه قوی پاک کننده یا جارو برقی با داشتن مکشی خوب امکان پذیر نیست. برای همین، بعضی از ساکنان، اقدام به فرش کردن راه پله منزل خود می کنند یا اینکه از موکت ها استفاده می کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید، چه راه پله منزل شما فرش باشد و چه نباشد، در هرحال باید تمیز شود و کثیفی آن را از بین ببرید.

اگر در حال حاضر پله های خانه شما کثیف است و نمی توانید آن ها را به خوبی تمیز کنید بهتر است با ما همراه باشید. ما راه کار هایی بسیار ساده را به شما آموزش می دهیم. تمامی راهکارهایی که می تواند به شما در عین سادگی کمک بسیار کند.

نکات تمیز نگه داشتن فرش های راه پله منزل

  1. هیچگاه با کفش یا هر پاپوش دیگه ای که بیرون هستید بر روی فرش ها و فرش های پله ها نیایید

در هر جای اعم از خانه محل کار و یا هر سالن دیگه ایکه بر روی پله های آن فرش قرار داده اید با کفش یا پاپوش های بیرونی نیایید. همراه با کفش علاوه بر گرد و خاک و غبار، مواد سمی و بیماری زا وارد بافت فرش می شود و محیط را برای افراد حاضر در محل ناامن و می کند. فرش از این طریق می تواند ناقل آلرژن ها شود و یا انواع قارچ را به پوست افراد منتقل کند. پس بهتر است کفش ها را قبل از وارد شدن به محل بسته از پا های تان خارج کنید. در غیر این صورت، باید برای تمیز کردن فرش راه پله منزل خود، آن را به یک قالیشویی معتبر بدهید.

مقاله زیر را توصیه می کنیم که حتما مطالعه کنید:

چرا نباید با کفش بر روی فرش بروید

2. از پاپوش هایی برای داخل خانه یا محل کار استفاده کنید

بهترین راه برای تمیز نگهداشتن پله ها در خانه محل کار یا هر مکان بسته دیگر به پا داشتن دمپایی یا پاپوشی مناسب است. می توانید در کنار درب ورودی دمپایی های رو فرشی را قرار دهید تا از وارد کردن کثیفی به بافت فرش جلوگیری کنید.

3. پله ها را با دقت تمیز کنید

یکی از چیز هایی که کثیفی پله ها را مشخص می کند بویی است که از خود منتشر می کند. بهتر است پله ها با مایعات خیس نشوند برای مثال زمانی که از پله ها بالا و پایین می کنید و همراه خود ظرفی از آب یا روغن به همراه دارید مراقب باشید از آن بر روی فرش پله ها نریزد.

4. فرش خیس شده را شیب دار کنید

زمانی که فرش خیس می شود گرد و غبار داخل بافت آن خیس می خورد و بویی ناطبوع را از خود ساطع می کند. همین می تواند علتی بر رشد قارچ و کپک زدن فرش و در نتیجه کوتاه شدن عمر فرش شود. علاوه بر اینکه فضای خانه را زشت و بدبو می کند می تواند ناقل بیماری برای افرادحاضر در خانه شود.  برای جلوگیری از اینکار بهتر است که فرش خود شیب دار نمایید.

5. بعد از خشک شدن فرش حتما آن را جارو برقی بکشید

با این کار تمامی گرد و غبار خای در هم تنیده شده در بافت فرش را جارو خواهید کشید و احتمال جذب بیشتر خاک را از بین خواهید برد.

6. در سال دو تا سه بار فرش ها را شست و شو دهید

برای این کار حتما لازم نیست فرش ها را با شوینده ها موجود در بازار شست و شو دهید می توانید با محلول هایی که خود در خانه در ست می کنید آن ها را به راحتی و تمیز هر چه تمام تر شست و شو دهید. برای مثال می توانید از محلول سرکه سفید و آب با میزان های برابر با هم استفاده کنید.

7. آبکشی فراموش نشود

بعد از تمیز کردن فرش و اطمینان از تمیزی تمامی لکه ها بهتر است فرش ها را با آب تمیز خوب آب کشی کنید. زیرا ماندن خود شوینده ها درون فرش عاملی برای جذب میکروب ها و حشرات و گرد و خاک بیشتر است.

8. فرش را بگذارید هوا بخورد

فرش را کاملا بگذارید در هوای باز خشک شود اگر هوا سرد است و امکان استفاده از محیط بیرون را ندارید بهتر است از پنکه برای خشک کردن آن ها استفاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button