قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

فواید داشتن فرش هایی تمیز در منزل چیست؟

فرش

تمیز نگه داشتن فرش برای شما و شیوه زندگی تان مفید است. داشتن فرشی تمیز پایه ای از دکور، تمیزی و سلامت خانه است. برای تمیز نگه داشتن فرش بهتر است به طور مرتب فرش ها را تمیز کنید.

مزایای زیادی در تمیز نگه داشتن فرش وجود دارد و به لحاظ زیبایی شناختی دارای جنبه مهمی است. به این ترتیب هر چه بهتر در خانه محافظت شوند، به همان میزان نیز کیفیت و جلوه خود را حفظ می کنند. با صرف نظر از ایکه چه تاثیری می تواند فرش تمیز در دکور خانه داشته باشد، فرش می تواند از سلامت افراد حاضر در خانه به طور جدی محافظت کند. هر چه در تمیزی و زیبایی و انتخاب باقی دکوراسیون دقت کنید اما تمیزی یک فرش می تواند تاثیری مثبت را در کل دکوراسیون داشته باشد.

مزایای فرش تمیز

یکی از مزایای مهم تمیزی فرش این است که در بهبود سلامت بالای افراد خانواده نقش دارد. بسیاری از بیماری هایی همچون آسم و آلرژی و اگزما ناشی از فش های کثیف است. زمانی که فرش حرکت کوچکی داده شود، عوامل بیماری زا در آن به حرکت می افتند و در هوا پخش می شود. همین آلرژن ها می تواند عامل بیماری های متفاوتی شود. برنامه ریزی دقیق برای تمیز کردن فرش در طول روز های هفته، ماه ها و سال بهترین راه برای دوری از همین بیماری های احتمالی است. از این آلرژن ها می توان از گرد و غبار و خاک، حشرات ریز و انواعی از میکروب ها و ویروس ها می توان نام برد که این بیماری ها می تواند همراه با درد و تب و اسهال خونی باشد. از آنجایی که فرش ها نقش فیلتر را در خانه ایفا می کنند، با تمیز نگه داشتن فرش ها و قالیچه ها د رخانه می توانید از هوای تمیز و مزایای تنفس خوب در خانه برخوردار شوید.

تمیز کردن مرتب فرش ها مزایای مالی نیز را به همراه دارد. تمیز کردن مرتب در طول سال زمان کم تر و میزان شوینده کمتری را نیاز دارد. از دیگر مزایای دیگر می توان به افزایش طول عمر فرش اشاره کرد. شاید بخواهید در آینده دور یا نزدیک آن را تعویض کند پس بهتر است به خوبی از آن مراقبت کنید تا بتوانید خریدار خوبی برای آن پیدا کنید. همین چند مزیت کوچک می تواند زندگی روزانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. هر زمان که بخواهید می توانید با خیال راحت مهمان به خانه دعوت کنید و از تمیزی دکور خانه خصوصا تمیزی فرش لذت ببرید.

چگونه فرش همانند فیلتر عمل می کند

هنگامی که فرشی را برای خانه خود انتخاب می کنید، ممکن است به تاثیر حفظ سلامت و تاثیر آن در رفاه خانواده توجه نکنید. شاید شما فقط به فکر وزن، رنگ و عمر آن باشید. اما شما به بزرگ ترین مزیت و ویژگی آن که نقش فیلتر هوا را بازی می کند بی توجه هستید. فرش در خانه شما بزرگ ترین فیلتر است. همانطور که فیلتر تهویه هوا، هوای مطبوع را با عبور دادن آن از بین گرد و غبار برای خانه فراهم می کند، فرش نیز چنین عملی را انجام می دهد. همین ویژگی فرش می تواند در ماه های سرد سال که نمی توان پنجره ها را باز کنید و یا کم باز کنید، نقشی اساسی را ایفا کند. بافت فرش گرد و خاک و غبار، حشره های کوچک ، باکتری و قارچ ها را در خود جذب می کند. می توانید با خیس کردن فرش از وجود آن با خبر شوید. خطوط سیاه و سفیدی که در لبه ها، حاشیه، کنار پایه های مبل و… پدیدار می شود نشانه از چرک دارد که به آن غبار سفید گفته می شود. با ایجاد فرآیند فیلترینگ که فرش در محیط ایجاد می کند خاک ها را از هوا جذب می کند، این میزان از خاک در بافت فرش به دام می افتد. که می توان با پاک کردن مرتب و برنامه ریزی شده از آسیب رسیدن به فرش جلوگیری کنید.

راه های ساده ای برای تمیز کردن فرش ها وجود دارد. همانند جارو برقی کشی مرتب در طول هفته با توجه به وضعیت ترافیک منزل شما و یا در طول سال تمیز کردن فرش با راه های خانگی همانند سرکه سفید و آب و یا جوش شیرین برای پاک کردن لکه ها که راه حلی طبیعی برای استفاده در منزل است.

در آخر می توانید فرش های خود را به قالیشویی معتبر در نزدیکی محل زندگی خود بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button