قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

چگونه لکه های سخت را از روی فرش پاک کنیم

چگونه لکه های سخت را از روی فرش پاک کنیم

لکه ها بدترین اتفاق برای فرش های نو هستند. پاک کردن لکه از روی فرش به نوع  و زمان تمیز کردن آن بستگی دارد. می توانید لکه ها را به راحتی و کاملا حرفه ای از روی فرش خود در خانه پاک کنید یا اینکه برای از بین بردن آن ها، کار سختی پیش رو خواهید داشت

همانطور که گفتیم،  پاک کردن لکه های فرش اول به نوع لکه و بعد به جنس فرش و نوع بافت آن برای انتخاب شوینده مناسب و روش شست و شوی درست آن بستگی دارد. برای مثال پاک کردن لکه خون با پاک کردن لکه بستنی متفاوت است. پس در قدم اول شما باید نوع لکه را بشناسید و روش درست تمیز کردن آن را بشناسید. در اینجا چند راه حل ساده برای پاک کردن لکه هایی که به پاک کردن آن ها نسبت به بقیه سخت است را آورده ایم.

همچنین توصیه می کنیم که مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

چگونگی پاک کردن سه لکه رایج در فرش

پاک کردن لکه های سخت از روی فرش

  1. لکه نوشیدنی و آب میوه

آبمیوه ها و نوشیدنی ها دارای رنگ دانه هستند و بر روی رنگ فرش تاثیر می گذارند، خصوصا فرش های رنگ روشن. هنگامی که نوشیدنی بر روی فرش می ریزد بهتر است سریعا با پراکسید هیدروژنه آن را پاک کنید. این یک ایده برای پاک کردن حرفه ای فرش درخانه بعد از ریختن مایعات رنگی بر روی فرش است. اما این را نیز باید بدانید که اگر این لکه خشک شود، پاک کردن سخت خواهد شد و باید با قالیشویی نزدیک محل خود تماس بگیرید.

  1. لکه خون

پاک کردن لکه خون بسیار شبیه به پاک کردن مایعات رنگی است. اگر خونی بر روی فرش ریخت بهتر است سریعا از روی فرش با پارچه ای سفید تمیز آن را پاک کرد. همچنین باید از خشک شدن آن بر روی فرش نیز جلوگیری کرد. زمانی که لکه خون سخت می شود سخت تر پاک می شود.

مقاله کاملتر آن را می توانید با کلیک برروی لینک زیر مطالعه کنید:

نحوه پاک کردن لکه خون از روی فرش

  1. لکه جوهر

لکه های جوهر هر چه پر رنگ تر و سفت تر باشد سخت تر پاک می شود. برای پاک کردن این لکه ها باید از شوینده های تجاری استفاده شود. بعد از آن نیاز به جاروی برقی و مواد شیمیایی قوی دارد.

  1. لکه قهوه و چای

وقتی چای و قهوه بر روی فرش میریزد بنظر تنها یک رنگ است اما مشکلی است که باید حذف شود. اگر قوه بر روی فرش ریخته شد می توانید لکه حاصله را با سرکه سفید و مواد شوینده ماشین ظرف شویی پاک کنید. با این کار آسیب وارد شده بر فرش را به حداقل می کشید. با این مار لکه را حرفه ای پاک خواهید کرد.

  1. لکه ادرار

کسانی که دارای حیوان خانگی هستند این مشکل را به خوبی درک می کنند. ادرار حیوانات یکی از رایج ترین لکه های روی فرش در خانه است. علاوه بر رنگ، بوی آن نیز در خورد فرش می رود و حذف آن کار سختی است. نوشابه های گازدار بی رنگ می توانید کار ساز باشد اما می توانید با استفاده از مواد شوینده مناسب به صورت عمیق این لکه ها را از بین ببرید.

در بیشتر موارد، لکه های روی فرش برای مدت ها زمان گذشته است. هر چه از زمان ایجاد آن ها گذشته باشد پاک کردن آن ها نیز سخت تر می شود. به همین دلیل هر مایعی که بر روی فرش ریخت و هر لکه ای که ایجاد شد ما توصیه می کنیم بهتر است در کوتاه ترین زمان آن را تمیز کنید تا زمان از آن نگذرد و تمیز کردن آن سخت تر شود.

مایع تمیز کننده مناسب با فرش در خانه

صابون لباسشویی و شامپوی فرش که قلیایی کمی دارند شوینده‌های خوبی برای فرش هستند ، اگر شامپو فرش در دسترس ندارید یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیتر آب حل کنید و آن را خوب بزنید تا کف کند سپس کف را با یک تکه تور که زیاد آب جذب نمی‌کند روی سطح فرش بمالید و با دستمال حوله‌ای خشک کنید.

تمیز کردن لبه های فرش

گرد وخاک لبه‌های فرش را با یک برس دستی نظافت پاک کنید و سپس جاروبرقی بکشید ، برای تمیز کردن این قسمت می‌توانید از مخلوط آب و کمی پودر لباس‌شویی و یک فرچه نرم کمک بگیرید سپس این قسمت را با دستمال خشک کنید و هنگام پهن کردن زیر آن را کاغذ یا دستمال سفید قرار دهید تا رطوبت فرش گرفته شود.

شفاف کردن رنگ فرش

ابتدا روی فرش مخلوط تفاله چای و نمک بپاشید سپس با جاروبرقی جارو کنید تا رنگ فرش شفاف شود.

در آخر نیز می توانید فرش ها را به قالیشویی معتبری در نزدیکی محل سکونت خود بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button