قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

چگونگی پاک کردن سه لکه رایج در فرش

لکه های فرش رایج را در خانه پاک کنید

فرش زینت خانه است و تمیز نگه داشتن آن خیلی مهم است. عوامل مختلفی می تواند باعث کثیف شدن آن شود مانند گردوخاک، ریختن غذا برروی آن، ریختن رنگ، خون و غیره که هرکدام می تواند باعث ایجاد یک ظاهر زشت برروی فرش شما شود. مهمترین نکته، شناخت انواع لکه و دانستن روش های پاک کردن آن است و اینکه در صورت بروز هر نوع، باید سریعا آن را پاک کنید. در غیر اینصورت، مجبور می شوید آن رابه یک قالیشویی بپسارید.

هدف ما در این مقاله این است که برای شما انواع لکه هایی که امروز بیشتر افراد با آن مواجه می شوند را به همراه روش های پاک کردن آن ها معرفی نماییم.

مطالعه مقاله زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

چگونه انواع لکه های فرش را پاک کنیم

انواع مختلف لکه های فرش و روش های پاک کردن آن ها

پاک کردن لکه های به جا مانده از حیوانات خانگی

ممکن است در خانه حیوان خانگی داشته باشد، مساله ای که این روزها در شهرهای بزرگی مانند تهران زیاد شده است. این حیوانات لکه هایی را ایجاد می کنند که ممکن است بعد از تمیز کردن نیز بوی آن ها در فرش باقی بماند. اما چگونه باید لکه و کثیفی هایی که این حیوان ایجاد می کند را پاک کنیم:

  • اگر دستشویی کرده است می توانید با دستکش آن را از ری فرش بردارید و یا اگر ادرار کرده بود می توانید آن را از روی فرش با پارچه ای حوله ای تا زمانی که جذب می شود مقدار زیاد یا از آن را پاک کنید.
  • بعد از این کار می توانید محل را با استفاده از شوینده ای مناسب با بافت و جنس فرش خود بپوشانید.
  • می توانید برای از بین بردن بو از منطقه از سرکه سفید استفاده کنید. به سادگی سرکه سفید را با میزان 4/1 فنجان را در یک لیتر آب گرم در یک بطری مخلوط کنید و ری محل مورد نظر اسپری کنید. اجازه دهید تا برای چند دقیقه بماند تا محل خیس شود. محل را با پارچه و یا حوله ی تمیز و سفید رنگ بسابید. این کار را تاز مانی ادامه دهید تا لکه کاملا از بین برود.
  • روش دیگری که می توانید لکه های ادرار حیوانات را از روی فرش جمع کنید این است که یک لیتر آب را با مقداری شوینده ضد عفونی کننده در یک بطری مخلوط کنید. سپس این محلول را بر روی منطقه اسپری کنید سپس اجازه دهید چند دقیقه محل خیس بخورد و بعد محل را با آب گرم بشویید. این کار را تا زمانی که لکه کاملا پاک شود ادامه دهید.

پاک کردن لکه قهوه

  • با استفاده از پارچه یا حوله ای سفید رنگ و تمیز ابتدا محل را خشک کنید. اگر میزان این لکه زیاد است بهتر است آن را به آرامی پاک کرده و مراقب باشید که پخش نشود.
  • با استفاده از یک بطری که حاوی محلول سرکه، آب و شوینده ای ملایم و غیر سفیدکننده است محلول را روی محل مورد نظر اسپری کنید. شست و شو داده و تا زمانی که لکه پاک نشده است این کار را ادامه دهید.
  • می توانید با استفاده و با توجه به جنس و بافت فرش از شوینده های موجود در بازار انتخاب کنید. بعد از خرید و انتخاب محصول مورد نظر بهتر است ابتدا آن را در نقطه ای از فرش که در دید نیست امتحان کنید و در صورت نبود مشکل و نبود صدمه وارده بر بافت فرش محل را به خوبی تمیز کنید.
  • انواع زیادی از جنس و بافت فرش وجود دارد. اما در همه آنها روش استفاده از آب و سفید کننده جواب خواهد داد. می توانید مخلوطی از 4/1 فنجان سفید کننده را در یک بطری با 1 و 4/1 آب مخلوط کنید. مخلوط را به محل اسپری کرده و بعد از مدتی که فرش خیس خورد آن را با آب گرم بشویید و تا زمانی که لکه پاک نشده این کار را تکرار کنید.

لکه خون

لکه خون اگر خشک شود , از بین بردن آن مشکل آفرین خواهد شد. پس مهمترین نکته این است که سریعا باید اقدام به پاک کردن لکه خون کنید.

لکه را با یک پارچه یا حوله سفید و تمیز  , کمی پاک کنید . به این صورت که دستمال را روی لکه فشار دهید تا خون تا جایی که امکان دارد توسط پارچه جذب شود . اگر شما با یک لکه خون بزرگ طرف هستید، به منظور شستشوی فرش از لبه های لکه، لکه برداری را به سمت مرکز انجام دهید. این امر مانع از گسترش لکه خون می شود .

  • لکه را مالش ندهید . این امر باعث می شود لکه بیشتر در الیاف فرش فرو رود .لکه خون را با آب سرد اسپری نمایید و اجازه دهید چند دقیقه به همین صورت باقی بماند. اگر بطری اسپری در دسترس ندارید، در مقابل آب را در حدی بر روی لکه بریزید که تنها فرش مرطوب شود .
  • هرگز در شستشوی فرش به منظور پاک کردن لکه خون، از آب گرم یا داغ استفاده نکنید، چرا که این کار می تواند باعث ماندگاری لکه خون بر روی فرش شما گردد .
  • در نظر داشته باشید که استفاده از آب به مقدار زیاد و بیش از حد هم می تواند باعث گسترش لکه خون گردد . بنابرین لکه را نمناک نمایید، نه اینکه تماما خیس شود .

توصیه میکنم که مقاله ای را که به صورت تخصصی در خصوص پاک کردن لکه خون از فرش نوشته شده است را مطالعه کنید.

تکرار عمل مرطوب کردن و خشک کردن فرش . از یک حوله خشک برای جذب رطوبت استفاده نمایید . در صورتی که لکه همچنان موجود بود , دوباره لکه را مرطوب و بعد از چند دقیقه خشک نمایید . این عمل را تکرار کنید تا زمانی که لکه از بین برود . این روش شستشوی فرش ممکن است چند بار تکرار شود .

  • هر زمانی که لکه را با حوله جذب می کنید می توانید محل جذب لکه روی پارچه را تعویض نمایید . به این منظور بهتر است از حوله سفید استفاده نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button