قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

توصیه هایی برای تمیز کردن خانه که هر مادری باید بداند

توصیه هایی برای تمیز کردن خانه که هر مادری باید بداند

هر کس رویای داشتن یک خانواده شاد را با افرادی که دوست دارد در سر می پروراند. یک خانه با محیطی گرم و دوستانه، یک شروع تازه و دل انگیز و  وجود صفا و صمیمیت درمنزل، اولین آرزوهایی هر پدر و مادری است.

مادرها دوست دارند که خانه خود همیشه تمیز بماند اما این مساله هیچگاه اتفاق نمی افتد، مخصوصا اینکه کودکی در منزل داشته باشند. نقش های نقاشی شده با مداد رنگی و خودکار برروی دیوار و وسایل، نوشیدنی ها و مواد غذایی، پوشک های بد بو و بسیاری دیگر از مواد بو و رنگ دار، جلوه خانه را به کلی بد می کند. البته زندگی حول بچه ها نمی چرخد، حتی در زمان هایی که مهمانی مجللی در خانه خود می دهید، بعد از اتمام آن با صحنه های نازیبا و وحشتناکی روبرو خواهید شد که خستگی مهمانی را برروی دوش شما خواهد گذاشت.

با این حال، این واقعیت است: یا ما باید از آن فرار کنیم یا باید آن را پاک کنیم. گفته می شود که “پاکیزگی در کنار خوشبختی است”. اما باید چه کاری انجام داد؟ از چه تکنیک هایی باید استفاده کرد؟ چگونه یک منزل تمیز داشته باشیم؟ ما سعی کرده ایم تا در ادامه این مقاله ابزارها و نکات لازم را برای تمیز کردن منزل بیان کنیم.

ابزارها و نکات تمیز کردن منزل

ابزار تمیز کاری

شما گمان می کنید مواد شوینده گران قیمت هستند در صورتی که شوینده مورد نیاز شما هر روز جلو دست شماست. شاید باور نکردنی باشد اما 4 قاشق از پودر سودا همراه با 4/1 آب گرم برای تمیز کردن لکه ها کافی است. می توانید برای داشتن رایحه ای دلپذیر از لیموی تازه و پوستش درون محلول استفاده کرده و محل لک شده تمیز کنید.

مقابله با لکه های فرش

بسیاری از مردم فکر می کنند لکه ایجاد شده بر روی فرش دیگر پاک نخواهد شد. بهتر است امید را از دست ندهید و روشی جدید وجود دارد که مطمئنا شما را از این لکه های مزاحم خلاص می کند. یک قاشق غذاخوری از مایعات ظرف شویی را با یک و نیم فنجان آب گرم مخلوط کنید و این راهی موثر برای از بین بردن لکه ها است، مخصوصا اگر این لکه ها تازه باشند.

یک پارچه سفید تمیز را درون محلول قرار دهید و بعد آن را روی لکه بکشید. با دقت این کار را ادامه دهيد تا لکه ایجاد شده توسط پارچه مرطوب جذب شود. البته برای هر پاک کردن هر لکه باید نکات خاصی را رعایت کنید.

برای همین مقاله زیر را توصیه می کنیم که مطالعه کنید:

چگونه انواع لکه های فرش را پاک کنیم

در نهایت اگر لکه های فرش پاک نشد، آن را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

افزودن رایحه

اگر می خواهید خانه را با رایحه های مدهوش کننده معطر کنید بهتر است پوست میوه مورد علاقه خود را با محلولی از مخلوط 50 درصد سرکه سفید و 50 درصد آب استفاده کنید. با اینکار می توانید خانه را با عطر دلخواه خود معطر کنید.

جوش‌شیرین و سرکه

خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه کنید. بعد از تمام شدن کف حاصل، یک دستمال را که قدرت جذب بالایی دارد، روی فرش بکشید تا سرکه را جذب کند، بگذارید این قسمت خشک شود. با جاروبرقی باقی‌مانده جوش‌شیرین را جمع کنید. برای لکه‌های بزرگ‌تر از جوش‌شیرین به تنهایی استفاده کنید. آن را روی فرش بپاشید و حداقل بعد از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.

مقاله زیر را توصیه می کنیم که مطالعه کنید:

چگونگی پاک کردن سه لکه رایج در فرش

نمک

مخلوط سرکه و نمک نیز از بین‌برنده لکه فرش است. این دو ماده را به صورت خمیر درآورید و روی لکه بریزید، بگذارید تا جذب شوند. دستمال مرطوب را روی محل مورد نظر بمالید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

بخار

برای تمیز کردن فرش با بخار آب را داخل دستگاه بخارشور بریزید. کاتالوگ دستگاه را با دقت بخوانید. در صورت اجازه استفاده از مواد شیمیایی، بهتر است به جای آن از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید.

پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن تمیزکننده فوق‌العاده‌ای به خصوص برای لکه‌های پروتئین و خون است. با ریختن این ماده روی فرش، شاهد از بین رفتن لکه خواهید بود. روی محل مورد نظر آب یا سرکه سفید بمالید.

استفاده از زمین شور در تمیز کردن فرش

بله با استفاده از زمین شور هم می‌توانید فرش را تمیز کنید. 2 پیمانه جوش‌شیرین را با ¼ پیمانه بوره یا تکه‌های صابون مخلوط کنید. به این مواد 20-10 قطره اسانس معطر دلخواه اضافه کنید. معمولا از اسطوخودوس یا لیمو استفاده می‌شود. مواد را خوب به هم بزنید و با اسپری روی فرش بپاشید. در مرحله بعد ¼ پیمانه آب گرم را با 1 پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید. زمین‌شور اسفنجی را داخل آن کنید و روی مواد ریخته شده قبلی بکشید. بگذارید فرش حداقل ساعت خشک شود سپس جاروبرقی بکشید.

مقاله زیر را توصیه می کنیم که مطالعه کنید:

تفاوت بین جاروبرقی و بخارشوی چیست؟

پودر ذرت
چه باور کنید یا نه پودر ذرت هم به تمیز کردن فرش شما کمک می‌کند. 1 پیمانه از آن را با یک پیمانه بوره و ½ پیمانه جوش‌شیرین مخلوط کنید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یک پارچه مرطوب یا زمین شور اسفنجی روی فرش آن را تمیز کنید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button