قالیشویی قاصدک - پوشش کلیه نقاط تهران

شعبه شمال: ۲۲۵۶۵۶۵۰ ۲۲۹۱۹۰۳۹          
شعبه شرق: ۷۷۷۳۶۹۵۴     ۷۷۷۳۶۰۹۷
شعبه غرب: ۴۴۱۳۵۵۳۹     ۴۴۸۶۷۶۰۱
شعبه مرکزی: ۸۸۲۳۰۳۶۲ ۸۸۲۶۷۱۷۳

چگونگی شستن فرش فانتزی

شستن فرش فانتزی

امروزه که در اکثر شهرها نیز کف خانه را سرامیک و سنگ می کنند، اکثر افراد سعی می کنند به جای استفاده از فرش های معمولی، فرش های فانتزی به منظور زینت منزل خود به کار ببرند. مهمترین سوالی که برای بیشتر ساکنان منزل پیش می آید، در مورد چگونگی شستن فرش فانتزی است و اینکه آیا نکات خاصی درشستن این نوع فرش وجود دارد یا خیر؟

در واقع، همه مواردی را که در مورد نحوه نگهداری، لکه برداری و شستن فرش های معمولی بیان کرده ایم را می توانیم برای این نوع فرش ها نیز به کار ببریم و تفاوتی آنچنانی وجود ندارد، فقط تعدادی نکته را حتما باید در شستن فرش فانتزی منزل خود به کار ببرید.

مراحل و نکات شستن فرش فانتزی

اولین نکته ای را که باید در نظر بگیرید، این است که ساختار فرش فانتزی حساس است و باید با احتیاط و به آرامی آن را جارو بکشید و بشویید.

وسائلی را که برای شستن فرش فانتزی می توانید به کار ببرید، عبارت است از:

  • جاروبرقی
  • سرکه
  • آب
  • جوش شیرین
  • برس

فرش های فانتزی نسبت به فرش های معمولی دارای اندازه کوچکتری هستند و بعضی از آن ها را می توان در حمام منزل شست و از روی ایوان یا مکانی آویزان کرد ولی برای اینکه اکثر منازل امروزه به صورت آپارتمانی است و ایوان و تراس کوچکی دارند که در بعضی از آنها هم یک نفر هم به زور جا می شود، این مساله امکان پذیر نیست. در هر صورت، اگر برای شما امکان پذیر نیست آن را به یک قالیشویی معتبر بدهید.

مراحل شستشوی فرش فانتزی

  1. اولین مرحله خاک گیری فرش است. از آنجا که فرش های فانتزی حساس هستند، نمی توان آن ها را مانند روش های سنتی و مکانیکی خاک گیری کرد. پس بهترین روش استفاده از همان جاروبرقی برقی است. شدت جاروبرقی خود را در حالت متوسط قرار دهید تا به پرزهای فرش فانتزی کمتر آسیب برسد (البته بعضی از متخصصان بیان می کنند که قدرت مکش جاروبرقی را بروی حداکثر تنظیم کنید که این مساله بستگی به کیفیت بافت فرش شما دارد.)
  2. برای از بین بردن لکه ها و غیره می توانید از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. در حالت کلی، می توان از سرکه برای از بین بردن انواع لکه ها نیز استفاده کرد. ابتدا مقداری جوش شیرین برروی لکه یا تمام سطوح فرش خود بریزید (البته اگر اندازه فرش کوچک است) و سپس سرکه را آب مخلوط کرده و روی آن اسپری کنید. در آخر با استفاده از یک فرچه، روی آن به آرامی بکشید تا تمامی لکه ها پاک شود.

مقاله زیر را توصیه می کنیم که حتما مطالعه کنید:

چگونه فرش ها را با سرکه تمیز کنیم؟

  1. برای آبکشی و از بین بردن اثرات سرکه و جوش شیرین، مقداری آب ولرم را برروی فرش اسپری کنید و سپس با یک حوله آب را بگیرید. این را تا زمانی که هیچ اثر و بویی از سرکه نماند، انجام دهید.
  2. برای خشک کردن فرش فانتزی، بهتر است که آن را در معرض باد مستقیم قرار دهید.

یک نکته خیلی مهم در هنگام خرید فرش فانتزی این است که حتما سعی کنید از فروشگاه معتبر، این نوع فرش را تهیه کنید. متاسفانه امروزه نوع های چینی و نامرغوب آن در بازار ایران پر شده است که حتی بعد از یک جاروبرقی ساده، تمامی الیاف آن جذب می شوند و فرش شما شبیه به یک فرش بید خورده می شود. پس حتما به دنبال با کیفیت آن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button